Atunci când discutăm cu un client sau cu un potențial client despre cum ar trebui să arate websiteul său sau al companiei sale, ne asiguram că ii furnizam aceste informatii care stau la baza crearii unui site de succes.
DESIGN MINIMALIST
Site-ul nu trebuie să conțină elemente grafice fără sens, care nu fac decât să distragă utilizatorul. De asemenea, nu trebuie sa fie incarcat. Un site cu cât este mai încărcat, cu cât este mai aglomerat cu fototografii, elemente grafice diferite, foarte multe culori, animații, toate puse una peste alta, oboseste foarte tare și nu face decat să grăbeasca utilizatorul să iasă de acolo cât mai repede.
INFORMAȚII CLARE
Cel mai important lucru este ca în momentul în care un potential client intră pe un site, el trebuie să înțeleagă din prima imagine și prima frază pe care o vede, cu ce se ocupă acel site (sau mai corect spus, cu ce se ocupă cei care detin acel site). Titlul este unul din cele mai importante elemente de SEO on page și multă lume greșeste punând în titlu numele companiei, un citat sau o frază irelevantă. Titlul trebuie format din cuvintele cheie, care trebuie să fie formate din serviciile oferite.
Ex.: Daca ai o firmă de curățenie si zugrăveli, atunci titlul paginii trebuie sa fie „Curățăm și renovăm!” În titlu, nu folosești un citat sau numele companiei. Dacă ai o cafenea onloine, atunci in titlu regăsim ceva relevant pentru cafenea, de exemplu
Special coffee. Special people.
POZE DE CALITATE
Se spune ca o poză face cat 1000 de cuvinte. Asta înseamnă că, dacă poza nu este de calitate, nu are ce căuta pe siteul tau. Poti să uiți de pozele făcute cu telefonul la tine în cameră cu excepția situației în care chiar ești un fotograf profesionist și știi să faci niste poze chiar și cu telefonul. Ținând cont că imaginile sunt primele care sar în evidență, e greu să mai schimbi părerea cuiva daca acele imagini nu sunt de calitate.
CALL TO ACTION
Știi vorba aceea celebra, “Tudorele, fă ceva?” La fel e și aici 🙂 E important să ai pe site butoane de CALL TO ACTION (Sună-ne!, Ia legatura cu noi,Cere o ofertă, etc) care ies în evidență, pentru a fi clar pentru potentialul client, ce trebuie sa facă.
DATE DE CONTACT
Lumea este obișnuită să se uite după pagina de contact în partea de sus a site-ului, pe partea dreaptă cu un link care duce la pagina de contact sau un buton de sunat sau de dat mail. Daca site-ul tău are mult conținut, încearca sa ai butoane de contact și pe pagină printre paragrafe. Și încă ceva foarte important care ar trebui sa existe și care am văzut că lipseste pe foarte multe siteuri. Datele de contact ale companiei tale și aici nu mă refer doar la telefon ci la datele fiscale (Adresa, CUI, Contul bancar, etc). Eu personal nu voi avea încredere să cumpăr și nici nu voi cumpăra NICIODATA de pe un site care nu are aceste date. Pentru ca doar asa pot să mă asigur că este o firmă înregistrată pe care o pot verifica și nu un site al cuiva obscur care îmi poate trage clapa oricând.
INFORMAȚII IMPORTANTE
Toate informatiile foarte importante precum serviciile oferite și preturile trebuie evidențiate. iar detaliile care descriu un anumit produs sau serviciu nu trebuie să iasă în evidență dar trebuie și ele menționate.
De asemenea, structura site-ului trebuie împărțită pe subtitluri si paragrafe, pentru a le permite utilizatorilor să ajungă ușor la informatia de care au nevoie, fără să fie nevoie să citeasca toate informatiile de pe site.
INFORMATIILE IMPORTANTE TREBUIESC PUSE IN PARTEA DE SUS A SITE-ULUI.
LIMITEAZĂ NUMARUL DE CLICK-URI
Conținutul unui site trebuie să fie în așa fel structurat astfel încât vizitatorii să nu trebuiască sa dea multe click-uri pentru a ajunge la informatia dorită. Toate informațiile importante trebuie să fie pe prima pagina sau să fie doar la un click distanță de prima pagina. Utilizatorii nu apreciază când trebuie să caute informații ca printr-un labirint, așa că închid pagina si se duc la concurență.
Toate site-urile care sunt performante în mediul online, au un design minimalist și doar informatii utile pe prima pagină. De asemenea toate sunt foarte ușor de folosit de către oricine și functioneaza corect pe toate dispozitivele și toate rezolutiile. Indiferent cât de bune servicii ai sau cât de folositoare și frumoase sunt produsele tale, daca ai un site greoi, utilizatorii se plictisesc până să ajungă să vadî ce produse faine ai. Însă nu există o strategie care functionează 100% pentru toate site-urile, de aceea trebuie monitorizat cum interacționeaza vizitatorii tăi cu site-ul tău și modificat conținutul în funcție de nevoile lor.