Care este diferența dintre un site de prezentare și un magazin online.

Poate câțiva dintre voi o să zâmbească ironic sau o să ridice un pic o sprânceană când citesc titlul, însă sunt mulți cei care nu cunosc diferența dintre un site de prezentare și un magazin online. Și nu este nici o rușine acest lucru având în vedere că multe lucruri legate de internet, de IT, de tot ce înseamnă aceste tehnologii, sunt străine pentru multi și știind cât de complex este acest domeniu. Am avut de a face cu persoane care detineau ori un site de prezentare ori un magazin online și am vazut ca le confundau și nu vedeau diferența dintre ele. Și atunci am vrut sa facem un pic de lumină.

Și atunci,

CARE ESTE DIFERENȚA DINTRE UN SITE DE PREZENTARE ȘI UN MAGAZIN ONLINE?

E simplu.

UN WEBSITE DE PREZENTARE

este, din punctul nostru de vedere, cartea de vizita a unui business, a afacerii care este prezentată pe acel website. Este o mapă de prezentare electronică dacă vreți. Pe un site de prezentare, deținatorii acelui business, antreprenorii, își prezintă afacerea.  Iți spun în câteva cuvinte, cine sunt, cum au dezvoltat acel business, care este oferta lor. Cu ce se ocupă, ce știu să facă, care sunt specializările lor și cum te pot ajuta ei pe tine, clientul lor.  Fie ca este vorba de un site de prezentare pentru un avocat, un medic, poate fi a unui fotograf sau cineva care are o frizerie canină. Poate fi a unui profesor meditator, poate fi o clinica medicală, poate fi siteul unui instructor de dans sau a unui mediator. Un translator sau un creator de continut, un designer de interioare sau un fizioterapeut, aprope oricine, din orice domeniu, poate avea un site de prezentare. Pe acesta își va face publică oferta pe care o are către clienții din mediul online, cu toate detaliile necesare, fiind accesibil online de oriunde și oricând.

Site-ul de prezentare poate să conțină de la una până la câteva zeci sau chiar sute de pagini. De obicei aceste pagini web au la fiecare produs sau serviciu pe care il reprezintă, o descriere text, poze, video, uneori informații și fisiere tehnice atașate, formulare de contact.

MAGAZINUL ONLINE

este asa cum îi spune si numele, un loc de unde poți să faci cumpărături. Este ca un magazin obișnuit dar transpus în mediul online. Aici, comerciantii își expun produse sau servicii pe care vizitatorii care ajung pe un astfel de site de vânzari online, pot sa le adauge în coș, chiar să le și achite online. Magazinul online este destinat vânzarii unor produse. Este locul de unde clienții își pot cumpara oricând produsul preferat, indiferent de oră, indiferent de ziua săptămânii, indiferent dacă este weekend sau nu, fără ca antreprenorii să fie deranjati. Este unealta de marketing care vinde, facturează, actualizează stocul și trimite comanda către livrare, în timp ce proprietarul afacerii savurează somnul de prânz pe o plaja însorită, departe de stresul civilizației. Sau poate că pregătește coletele de livrare către tine.

Un magazin online este mai complex, tocmai pentru ca are în componența sa, elemente specifice precum coșul de cumparaturi, posibilitate de autentificare, căutare după multiple filtre și multe altele. De pe un magazin online, poți cumpăra cafea sau îți poți achiziționa produse manufacturate ale unui artist local sau pot fi ale unui artist din străinatate.

Se poate face și o combinație între cele două, mai exact să alegi un site de prezentare care să conțină si o secțiune de adăugare în cos. Această situație se regăsește de obicei în cazul în care ești specializat pe un număr restrâns de produse (exemplu 1 – 2) și atunci optezi pentru un site de prezentare ce se axează îndeosebi pe prezentarea, pe avantajele produselor tale, însă va exista și posibiltatea de a cumpăra online acele produse.

Indiferent că alegi un site de prezentare sau un magazin online, F5 Digital îți oferă cele mai bune soluții, consultanță și asistența gratuită pentru dezvoltarea afacerii tale pe internet.

ULTIMELE ARTICOLE

  • Cât costă un site
    Depinde ce vrei de la el, care sunt obiectivele pe care vrei sa le atingi cu acest site, ce funcționalități vrei să aibă, cât este de complex, cărei piețe te adresezi (este piață locală, este piață internațională), dacă este un blog sau dacă este un site de prezentare simplu sau unul care are nevoie de exemplu de integrarea unui sistem de booking.
  • Cine poate realiza un site web
    Un site web este, din punctul nostru de vedere, cartea de vizita al unui business, a afacerii care este prezentată pe acel website.  Pe un site de prezentare, deținatorii acelui business, antreprenorii, își prezintă afacerea. Îți spun în câteva cuvinte cine sunt, cum au dezvoltat acel business, care este oferta lor.
  • Ce este un site web
    Website-urile pot fi catalogate dupa foarte multe criterii: destinatie, continut, audienta, scop, tehnologie utilizata, numar de pagini etc însă principalul factor rămâne subiectul de activitate (sau conținutul) sitului.